"Podróże poza ciałem" Robert A. Monroe

Tytuł: "Podróże poza ciałem"
Autor: Robert A. Monroe
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Galaktyka

Okładka: miękka
Wymiary: 14,3x20,5

O sięgnięciu po tę książkę zdecydowało w dużej mierze moje zainteresowanie tematem OOBE (Out Of Body Experience) zwanego inaczej eksterioryzacją, czyli doświadczeniem poza ciałem. Wszystko zaczęło się od tego, że ładnych parę lat temu doświadczyłam paraliżu sennego, a później kilku świadomych snów. Przed tymi zdarzeniami do tematu podchodziłam bardzo sceptycznie, teraz jestem już w stanie uwierzyć w bardzo wiele. Kwestią czasu było kiedy sięgnę po literaturę związaną z tymi tematami.

Padło na Roberta Monroe'a, który uważany jest za autorytet w dziedzinie parapsychologii. To czego doświadczył zmieniło jego życie. Jego relacja jest tak samo fascynująca, co przerażająca. Dla jednych będzie to dowód na istnienia życia po śmierci, dla innych paranoja autora. Interpretacja zależy od czytelnika. Świat nauki jest sceptyczny, społeczeństwo również, ale nie zmienia to faktu, że podejmowane są naukowe próby zbadania tego niezwykłego zjawiska. W dobie internetu możemy się też na jego temat dowiedzieć coraz więcej, dzięki bezpośrednim relacjom ludzi, którzy intencjonalnie, bądź nie doświadczają eksteriozycji.

Mnie lektura pochłonęła bez reszty. Jestem wręcz zafascynowana tym zjawiskiem, lecz sama nie odważyłabym się świadomie na taką podróż. Wydaje mi się to zbyt niebezpieczne i niezwykłe. Na pewno jednak będę zgłębiać temat i co jakiś czas wspominać Wam o nim na blogu.


Komentarze