"Jak mniej myśleć. Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych" Christel Petitcollin

Tytuł:  "Jak mniej myśleć. Dla analizujących bez końca i wysoko wrażliwych"
Autor: Christel Petitcollin
Liczba stron: 256

Wydawnictwo: Znak emotikon
Chomikometr: 7/10



Cała ta książka na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie jakiegoś taniego i bezwartościowego poradnika. Zapytacie, dlaczego postanowiłam po nią sięgnąć? Otóż zachęcił mnie opis wydawcy. Poczułam się zaintrygowana, bo pomyślałam, że to trochę o mnie i poza tym zaciekawiło mnie pojęcie "nadwydajny mentalnie" silnie związane z pojęciem wrażliwości.

Wrażliwość jest cechą, w której niektórzy będą upatrywać słabości, podczas gdy inni będą widzieli w niej siłę. Na pewno pierwszy punkt widzenia będzie bliższy samym wrażliwcom, którzy chcieliby czasem otoczyć się żółwią skorupą i nie pokazywać innym swych emocji. Z pewnością w swoim najbliższym otoczeniu jesteście w stanie znaleźć takie osoby, które odczuwają wszystko bardziej intensywnie i gwałtownie, analizując przy tym każdą sytuację 10 razy wnikliwiej, niż jest to konieczne. Takie osoby charakteryzuje pojęcie hiperestezji, czyli wyostrzenia wszystkich zmysłów i dostrzegania szczegółów, które często umykają przeciętnemu obserwatorowi.

Książka opisuje profil takiej osoby i tłumaczy jak działa i zachowuje się człowiek nadwydajny mentalnie. Pokazuje jednak skrajną postać nadwrażliwości, co czyni ją zbyt zero-jedynkową.  Myślę, że wbrew opinii autorki, iż 1/3 społeczeństwa charakteryzuje się tymi cechami jest ich mniej, ponieważ nadwydajność może przyjmować różne formy i ujawniać się w różnych aspektach życia.

Nie jest to poradnik, ponieważ rad tutaj jest niewiele - więcej opisów i rozkładania na czynniki pierwsze poszczególnych schematów myślowych i zachowań.

Trudno jednoznacznie jest mi tą książkę polecić, ponieważ uważam, że nie każdego zainteresuje jeśli jednak "Twoja wyobraźnia ma taką moc, że każe Ci przeżywać wirtualne sytuacje niemal tak intensywnie, jakby były rzeczywiste" (str 67) to myślę, że możesz śmiało po nią sięgnąć :)



 

Komentarze

  1. dostałam ostatnio od znajomej do przeczytania :D chyba na odstresowanie bo ostatnio u mnie ciężko :) ciekawa jestem pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wielu znajomych polecało mi tą książkę - nie mam ale chyba nabędę skoro taki hicior :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz