12 książek na 2018 rok

Dawno nie było postu tego typu, więc here it is. Nowy Rok, nowe wyzwania, nowe możliwości i nowe książki do przeczytania :D 

Nie skupię się na nowościach ani nie będę podążała żadnym szczególnym kluczem. Po prostu się pobawię, bo w końcu trzeba z radością wkroczyć w ten Nowy Rok.

Poniżej lista moich propozycji z kategorii "must read" w 2018 r.


1. STYCZEŃ - "Szpiedzy Mossadu i tajne wojny Izraela" Yossi Melman, Daniel Raviv

Powód: moja styczniowa podróż do Izraela




2. LUTY - "Everest. Na pewną śmierć" Beck Weathers

Powód: pojechałabym gdzieś w góry zimą




3. MARZEC - "Zawołajcie położną" Jennifer Worth

Powód: moja przyjaciółka urodzi w marcu dziecko




4. KWIECIEŃ - "Jaśnie Pan" Jaume Cabre

Powód: od tak dawna marzy mi się Barcelona, może na Wielkanoc?




MAJ - "Na krańce świata. Podróż historyka przez historię" Norman Davis

Powód: planuję podróż, jeszcze nie wiem gdzie - ważne, że autostopem




CZERWIEC - "Labirynt śniących książek" Walter Moers

Powód: bo od "Miasta..." nie mogłam się oderwać




LIPIEC - "Wniebowzięte. O stewardesach z PRL-u" Anna Sulińska

Powód: w lipcu są moje urodziny i chciałabym trochę pobujać w obłokach




SIERPIEŃ - "Rowerem i pieszo przez Czarny Ląd. Listy z podróży afrykańskiej z lat 1931-1936" Kazimierz Nowak

Powód: rower, jak ja kocham rower i pedałować, tak cały czas przed siebie




WRZESIEŃ - "Kreatywność" Osho

Powód: samorozwój




PAŹDZIERNIK - "Tajlandia, Kambodża, Laos, Wietnam. Słodko-pikantne Indochiny" Krzysztof Dopierała

Powód: mam nadzieję, że w tym roku spełnię kolejne swoje marzenie




LISTOPAD - "Wilk stepowy" Hermann Hesse

Powód: nada się na długie, jesienne wieczory




GRUDZIEŃ - "Saszeńka" Simon Sebag Montefiore

Powód: kocham sagi




Co sądzicie o takim zestawie? Chętnie posłucham Waszych opinii i sugestii. Co znacie, czego nie? Co polecacie, a co odradzacie? Na co wypatrujecie swoje oczyska? Etc etc...

Feel free to comment ;)

Komentarze