"Żyj lagom" Anna Brones

Tytuł: "Żyj lagom" 
Autor: Anna Brones
Liczba stron: 224

Wydawnictwo: Edipresse Książki

Okładka: twarda



W dobie postępującego konsumpcjonizmu i kompulsywnych zakupów minimalizm próbuje być kołem ratunkowym, które stara się nas uratować przed zachłyśnięciem się nadmiarem. Coraz więcej więcej osób jest zainteresowanych jego ideą, a raczej widocznymi efektami. Nic dziwnego, że swoje miejsce próbuje również znaleźć w księgarniach i co rusz możemy się natknąć na traktujące o nim tytuły.


Lagom, czyli jak dla mnie minimalizm w szwedzkim wydaniu, chociaż nie odnosi się on wprost do ograniczeń, raczej wyznaje zasadę nie za dużo, nie za mało. Żyj lagom, czyli żyj w sam raz. Praca, dom, zdrowie, środowisko - to wyszczególnione przez autorkę obszary, w których powinniśmy być lagom, czyli znaleźć harmonie i równowagę.



Idea jest słuszna, jednak spodziewałam się, że znajdę w tej książce więcej Szwecji, skoro już lagom chce być koniecznie kojarzone z tym krajem. Tymczasem jak dla mnie przedstawiona idea umiarkowania jest na tyle uniwersalna, że powiązanie jej ze Skandynawią nosi bardziej znamiona ciekawostki, niż definicji.



Jeśli spodziewacie się, że ta książka podsunie Wam jakieś konkretne rozwiązania będziecie zawiedzeni. Jak dla mnie to bardziej zbiór powtarzających się truizmów na temat zrównoważonego stylu życia i bycia "tu i teraz". To wszystko już było i zostało powiedziane lepiej, ale oczywiście to tylko moje subiektywne odczucia ;)



Na plus zdecydowanie zasługuje piękne wydanie, bo nawet rozmiar tej książki jest lagom :D Zachwyca również jakość papieru i ilustracje, a bardzo miłym bonusem jest kilka przepisów na proste dania, którymi autorka postanowiła podzielić się z czytelnikami.



Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa:


Komentarze