"Raz, dwa, trzy, zaśnij Ty" Dorota Kassjanowicz, Gosia Herba

Tytuł: "Raz, dwa, trzy, zaśnij Ty"
Autor: Dorota Kassjanowicz, Gosia Herba
Liczba stron: 48

Wydawnictwo: Znak Emotikon

Okładka: twarda


Jak sam tytuł wskazuje książeczka ma formę wyliczanki, którą można porównać do słynnego liczenia owieczek przed snem. Raz, dwa, trzy...


Każda cyferka, to nic innego jak zaproszenie do snu ułożone w formie krótkiego wierszyka. Jednym z moich ulubionych jest to piąte z kolei:

"Pięć uśmiechów,
przed zaśnięciem,
a śnić się wesoło będzie.
Pięć uśmiechów rano i...
spełnią się wesołe sny!
Zawsze warto się uśmiechnąć.
Nawet teraz. Wiem na pewno."

Co prawda w mojej człowieczej karierze jeszcze nigdy nie czytałam dziecku do snu, ale jeśli miałabym to robić, to z przyjemnością z tak ciekawie wydanej publikacji pełnej dość abstrakcyjnych, ale jednocześnie ciekawych ilustracji. Mam małego chrześniaka, więc może niedługo uda mi się przetestować twórczość Pani Doroty na potencjalnym odbiorcy - trzymajcie za mnie kciuki ;)

Tymczasem...

"Jest ciepło, ciemno, cicho...
Czas spać! Bo powiem mamie!
Patrz, nawet na Księżycu
Zasnęli już Marsjanie"


Z książka zapoznałam się dzięki Wydawnictwu:





Komentarze