"Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966)" Piotr Napierała

W trzech słowach: Disney, Biografia, Filmy Animowane



Słuchając, zamiast czytać

Wydawać, by się mogło, że biografia twórcy najbardziej znanych kreskówek na świecie będzie równie barwna i obiecująca, co jego twórczość. Nic bardziej mylnego. Albo może ta książka nie potrafiła tego właściwie oddać? Nie pomagał fakt, że był to audiobook. Nie ukrywam, że trudniej jest mi się skupić słuchając, niż nad papierową wersją historii. Multitasking, to już chyba moje małe zboczenie zawodowe. Słucham, gdy prowadzę auto, gotuję, prasuję etc

Również i lektor nie zachwycił. Słychać było zmęczenie w jego głosie, nerwowe przełykanie śliny i chwilowe zadyszki czytanym tekstem. Niemalże każde zakończenie rozdziału było dla mnie zaskoczeniem, ponieważ intonacja w ogóle go nie zapowiadała. Czułam lekkie rozczarowanie. Ale wybaczam, ponieważ w tym przypadku nie była to jego zawodowa profesja, do czego przyznał się na zakończenie.

Nie tak barwny Disney

Co do samej książki. Sporo w niej informacji o samych kreskówkach. Która kiedy została wyemitowana i o czym traktowała. Dowiadujemy się, co po kolei się działo: zarówno na ekranie, jak i w życiu bohatera. Jednakże zbyt mało osobista jest to historia. Czułam się jak poboczny obserwator zasiadający w tylnych rzędach sali, gdzie nie jest się w stanie dojrzeć mimiki twarzy aktorów, a ich głos się rozmywa, zakłócony sapaniem i chrząkaniem ludzi na fotelach obok.

Zabrakło mi takiej bliższej perspektywy. Czegoś, co wzbudziłoby moje większe zainteresowanie. Opis książki obiecuje złote góry, jednakże dla mnie była to po prostu góra trudna do pokonania. Słuchałam jej bardzo długo, zawsze krótkimi fragmentami i niestety nie czułam potrzeby, żeby poświęcać jej więcej czasu. Szkoda, gdyż animacjom Disneya mogę bez mała poświęcić z rzędu kilka godzin.

Tytuł: "Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966)" 
Autor: Piotr Napierała
Audiobook: 7 godzin 8 minut
Wydawnictwo: Łukasz Tomys Publishing

Chomikometr: 5/10

Komentarze