"Kobieta na krawędzi" Samantha M. Bailey

Miejsce: stacja metra

Nie zawsze sięgam po literaturę z tzw. "wyższej półki", bo też nie zawsze mam na nią ochotę. Czasem trzeba odciążyć swój umysł i pozwolić mu nacieszyć się troszkę mniej wyrafinowaną rozrywką. Tym razem jednak przesadziłam. Dokończyłam lekturę tylko dlatego, że był to egzemplarz recenzencki.

Zatłoczony peron metra, ludzie wracają po pracy do domów. Jedna kobieta podchodzi do drugiej, podaje jej swoje dziecko i skacze pod nadjeżdżający pociąg. Milion pytań i zagadka do rozwikłania. Dlaczego właścicielka dużej prestiżowej firmy oddała swoje dziecko pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej i popełniła samobójstwo?

Lista zastrzeżeń:

Muszę Wam z przykrością powiedzieć, że już dawno nie czytałam takiej, nie bójmy się użyć tego słowa, beznadziejnej książki. Mogę Wam zrobić listę wad, bo zalet niestety żadnych nie widzę:

1. Dwie bohaterki, a zachowują się jak swoje lustrzane odbicie (zero głębi charakterów). Są swoją kalką.
2. Infantylne dialogi, powtarzane w kółko te same kwestie i spostrzeżenia.
3. Sekret głównej bohaterki: niewiarygodne, że naprawdę utrzymywała to w tajemnicy przed światem i robiła z tego taki "big deal", żeby nie powiedzieć mężowi, a później komukolwiek więcej z jej otoczenia i poprosić o pomoc.
4. Oczywisty zły charakter - można się bardzo szybko zorientować kto za tym wszystkim stoi i jest to naprawdę absurdalne.
5. Jest to to prostu zła proza i naprawdę źle się to czyta, wystarczy spojrzeć na fragmenty typu: "Boli mnie kostka, ale jeszcze jakoś łażę.", czy też "Zbierały się ciężkie burzowe chmury, ale postanowiła i tak wyjść z dzieckiem z domu na spacer. W końcu mały deszczyk, jeszcze nikomu nie zaszkodził" - cytowane z pamięci.

Jestem na nie

Nie, nie i jeszcze raz nie. 

Już myślę, że napisałam dość, a uwierzcie mi, mogłabym więcej. Kompletnie nie rozumiem, jak może ona mieć tak wysoką ocenę np. na portalu lubimyczytac.pl. W chwili pisania mojej opinii jest to 7,5/10 przy 154 ocenach.

Moja konkluzja: Omijajcie szerokim łukiem i nie marnujcie życia na tak słabe tytuły. Za dużo świetnych czeka na przeczytanie.

Książkę otrzymałam od Wydawnictwa Znak:

Tytuł: "Kobieta na krawędzi" 
Autor: Samantha M. Bailey
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Znak
Chomikometr: 3/10

Komentarze