"Słodkie pieczone kasztany" Aleksandra Seghi

W trzech słowach: Toskania, Smakowita, Prawdziwa


Czarująca Toskania

Idealna lektura na jesienna słotę! Zwłaszcza dla kogoś, kto tak jak ja jest zakochany w Toskanii. Oglądałam filmy, czytałam książki, w końcu tam pojechałam i przepadłam - absolutnie jedno z najpiękniejszych miejsc na Ziemi! <3 Czytając tę książkę było mi niezwykle miło wrócić myślami do tych pięknych krajobrazów i włoskiego klimatu.

Pani Ola jest Polką, która wyszła za Włocha i osiedliła się w Italii, w miejscowości Pistoia. W swojej książce opowiada nam o swoim włoskim życiu, serwuje przepisy na toskańskie dania i przytacza ciekawostki dot. mnogości świąt i festynów odbywających się co roku w Toskanii.

Włoskie przysmaki

Osobiście urzekł mnie krótki rozdział o serach, ponieważ jestem namiętnym serożercą i możecie mi wierzyć lub nie - z mojej ostatniej wyprawy do Toskanii oprócz koszulki z dzikiem na rowerze przywiozłam pół kilograma wyśmienitego sera Peccorino Rosso (niebo w gębie! <3). Ok, jeśli mam być całkowicie szczera - ponieważ mój bagaż miał już 9.8kg na regulaminowe 10kg wcisnęłam ser mojemu chłopakowi mówiąc, że nie obchodzi mnie ile par skarpet i koszulek będzie musiał zostawić na lotnisku - ser leci z nami do Polski xD

Z racji pogody przepisami, które w najbliższych dniach chcę wypróbować jest zupa fasolowa i czereśniowe ravioli, do którego użyję domowej konfitury. Jak to mówią: piękno tkwi w prostocie, a taka jest toskańska kuchnia. Ach, aż się rozmarzyłam. Nigdy nie stroniłam od gotowania, ale ostatnio odkrywam jaką przeogromną przyjemność mi to sprawia i bardzo się cieszę, że w moje ręce wpadły "Słodkie pieczone kasztany" :)


Tytuł: "Słodkie pieczone kasztany" 
Autor: Aleksandra Seghi
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Świat Książki

Chomikometr: 7/10

Komentarze