"Trzecia" Magda Stachula

Tytuł: "Trzecia"
Autor: Magda Stachula
Liczba stron: 368

Wydawnictwo: Znak Literanova
Okładka: miękka



Niespełna rok temu pisałam dla Was o debiucie Magdy Stachuli. Recenzję jej pierwszej książki pt. "Idealna" możecie znaleźć tutaj -> klik. Teraz biorę w obroty drugą, którą jest "Trzecia". I kiedy będziecie już po lekturze zauważycie, że to zdanie ma też swoje drugie dno ;)

Główna bohaterka Eliza, to młoda psychoterapeutka mieszkająca w Krakowie. Poznajemy ją w momencie, gdy dziewczyna odkrywa, że jest przez kogoś śledzona. Równolegle na scenę wkracza Lilianna - przebojowa bizneswoman z Warszawy. Kobiety łączy fizyczne podobieństwo, fakt że niedawno zakończyły długoletnie związki i tajemniczy ON o wielu imionach.

Od pierwszych stron przepadłam - takiej lektury było mi trzeba! Intrygującej i trzymającej w napięciu. Autorka umiejętnie buduję atmosferę i nie odsłania od razu wszystkich kart przez co czytelnik do ostatniej strony nie może być pewien jak potoczą się losy głównych bohaterów oraz co tu tak naprawdę się dzieje.

Niezaprzeczalnym atutem książki jest to, że rozwój akcji obserwujemy z perspektywy trzech osób, przez co niemalże wszystkie sytuacje mamy przedstawione trójwymiarowo. Każdy z bohaterów ma swoją historię - przeszłość, od której nie może się uwolnić i która determinuje jego obecne poczynania. Myślę, że nie będzie też chyba niczym zaskakującym jeśli zdradzę Wam, że mamy tutaj do czynienia z trójkątem miłosnym, a wiadomo że tak silne uczucie jakim jest miłość może popchnąć człowieka do niewyobrażalnych czynów...

Kiedy tylko usłyszałam, że Magda Stachula napisała kolejną powieść od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać, bo czeka mnie świetna rozrywka. Wątek obyczajowy z lekkim elementem romansu miesza się tu z trzymającym w napięciu thrillerem, co tworzy naprawdę pożywny koktajl dla wygłodniałego czytelnika. Jeśli macie wolny wieczór, podczas którego chcielibyście się odstresować i zanurzyć w łatwej w odbiorze lekturze, to zachęcam Was do sięgnięcia po nową książkę autorki "Idealnej".



Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości wydawnictwa:






Komentarze

  1. Muszę po nią sięgnąć koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw chciałabym przeczytać "Idealną", jednak "Trzecia" też mnie intryguje. Tym bardziej, że natknęłam się na wiele niezbyt pochlebnych opinii dotyczących twórczości tej autorki, więc chciałabym dowiedzieć się, jakie wrażenie wywrze na mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem świeżo po lekturze "Idealnej". Bardzo mi się podobała. Teraz zachęcona tą recenzją na pewno sięgnę "Trzecią". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz